Få styr på dit tankemylder

Det er ikke særlig rart, når tankerne bare flyver rundt i hovedet og slet ikke er til at holde styr på. Det kan være stressende og man mister nemt overblikket. Samtidig kan tankemylder i nogle tilfælde føre til angst eller stress. Derfor er det vigtigt at få styr på tankemylderet.

Tips til hverdagen

Hvis du gerne vil have lidt mere kontrol over dit tankemylder i hverdagen, så kan det være en god idé at få læst lidt om tankermylder, hvordan det opstår, hvordan du kan håndtere det osv. Det kan give et lille skub mod at få mere styr på tankerne. Derudover findes der også forskellige små øvelser, som du kan prøve at lave i det daglige. Du kan f.eks. prøve at lægge ekstra meget mærke til dine handlinger, så du bliver mere nærværende, og tankerne ikke flyver afsted til alt muligt andet. På den måde bliver du mere opmærksom på, hvad du tænker, og på hvornår tankerne er på vej til at køre af sporet.

Professionel hjælp

I nogle tilfælde er det dog ikke nok selv at lave nogle øvelser derhjemme. Hvis tankemylderet er ved at føre til angst eller stress, så er det vigtigt, at du søger hjælp hos en professionel. Der findes efterhånden mange forskellige behandlingsformer, så det er muligt at finde én, der er rigtig for dig. Der er mere klassiske behandlingsformer, som f.eks. samtaleterapi, og så er der kommet mange nye, som f.eks EFT behandling. En EFT behandling er en behandling, hvor der er fokus på forskellige meridianer i kroppens energisystem. Det vil sige, at det er en mere fysisk behandling, hvor du kan ophæve blokeringer i kroppen ved at røre bestemte punkter på hånden eller andre steder. Det kan være værd at undersøge de forskellige muligheder eller finde en professionel, der kan hjælpe dig med at finde den helt rigtige behandlingsform.