Dukan Kuren – Fordele og ulemper

Dukan kuren er en kur, der indeholder forskellige faser, i alt 4. I kronologisk rækkefølge lyder navnene på de fire faser angrebsfasen, vekselfasen, sikringsfasen og stabiliseringsfasen, og i nogle former omtales disse fire faser også ved brug af andre navne, men de står for det samme. I alle af disse fire faser, der gælder det, at man skal indtage rigtig mange proteiner, og at der er specielle fødevarer, der er tilladte at spise, mens andre er helt forbudte. Især i den første fase, angrebsfasen, skal man indtage virkelig meget protein. Her er det stort set kun proteiner, der må indtages, så for at man tager denne kur, skal man altså være indstillet på sandsynligvis at lægge sin kost mærkbart om. Udover en proteinfyldt kost, skal man i fase et gå en tur på 20 minutter hver eneste dag, og desuden spise halvanden spiseskefuld havreklid.

De tre næste faser af Dukan kuren

Efter denne første fase af Duman kuren er kroppen fyldt med protein, og det har haft sin indvirkning på din forbrænding. Nu er du så klar til en efter en, at gennemgå de 3 næste faser. Selvom du kommer til at tabe dig allerede i fase et, så er det i fase 2, at du for alvor kommer til at smide kilo. Denne fase befinder man sig således i, indtil man er tilfreds med sit vægttab. Fase 3 skal sikre, at man holder sit vægttab, og i fase 4 har man for alvor opnået den livsstilsændring, som, hvis alt går vel, skal vare resten af ens liv, og sikre at man har en sund krop for al fremtid. Efter man har været igennem de lidt hårdere, eller i hvert fald mere intense faser, så skulle det heldigvis ikke være det store problem i det store og hele at overholde fase 4.